Sposoby na obniżenie ciśnienia

07.06.2016, 14:39

Domowe sposoby na nadciśnienie tętnicze sprawią, że uchronisz serce przed skutkami często towarzyszącego ci stresu czy napięcia nerwowego. Niefarmakologiczne metody leczenia wysokiego ciśnienia krwi naprawdę skutecznie wspomagają leki, a w niektórych przypadkach mogą je z czasem zastąpić. Wypróbuj domowe sposoby na nadciśnienie i przekonaj się, że wysokie ciśnienie tętnicze można obniżyć także bez leków.

Domowe sposoby na nadciśnienie pomogą skutecznie obniżyć ciśnienie tętnicze. Warto je też stosować profilaktycznie, nawet gdy twoje ciśnienie jest w normie. Pamiętaj jednak, że przy wyższym nadciśnieniu konieczne jest leczenie farmakologiczne, dlatego mierz regularnie swoje ciśnienie i gdy nie uda ci się go obniżyć, zmieniając styl życia i dietę, skonsultuj się z lekarzem.

Idealne ciśnienie krwi wynosi 120/80 mm Hg. Dopiero wynik 140/90 mm Hg oznacza, że masz nadciśnienie tętnicze. Jednak nie zawsze wysokie ciśnienie krwi oznacza, że jesteśmy skazani na leki.

indeks2

Domowe sposoby na nadciśnienie tętnicze

 

  • Spaceruj codziennie przez 30 minut

Codzienny spacer pomoże sercu sprawniej pompować krew i efektywniej dotlenić komórki ciała. Im żwawszy spacer, tym jego efekty będą szybciej widoczne. Aby jeszcze bardziej wspomóc pracę serca, w trakcie spaceru zrób 5-minutową przerwę i weź kilka głębokich oddechów. Głębokie i spokojne oddechy zmniejszą poziom hormonów stresu, a co za tym idzie – obniżą ciśnienie krwi.

  • Wzbogać swoją dietę w potas

Osoby z chorobą nadciśnieniową powinny wzbogacić swój jadłospis w potas, ponieważ w leczeniu wysokiego ciśnienia często stosuje się leki o działaniu moczopędnym. W związku z tym należy regularnie uzupełniać niedobory potasu w organizmie, np. stosując dietę bogatą w nasiona soi, pomidory, banany czy suszone śliwki.

  • Wyeliminuj sól z jadłospisu

Osoba zmagająca się z wysokim ciśnieniem krwi nie powinna spożywać więcej niż pół łyżeczki soli dziennie. Osoby z nadciśnieniem powinny także uważać na przetworzoną żywność (np. konserwy, wędliny) oraz niezdrowe przekąski zawierające dużo soli (np. orzeszki solone, chipsy i krakersy)

  • Miej pod ręką ciemną czekoladę

Ciemna czekolada zawiera flawonole, które zapobiegają skurczom naczyń krwionośnych i uelastyczniają je. W związku z tym ciemna czekolada nie tylko obniża ciśnienie krwi, lecz także zapobiega miażdżycy. Najlepiej spożywać ok. 60 gramów gorzkiej czekolady dziennie (z min. 70% kakao).

  • Rzuć palenie

Zawarta w tytoniu nikotyna drastycznie podnosi ciśnienie krwi, w związku z tym regularne palenie papierosów sprawia, że nasze serce cały dzień niepotrzebnie szybciej pompuje krew.

  • Pij zioła na nadciśnienie

Głóg, dziurawiec i lipa skutecznie obniżają ciśnienie krwi. Napary z tych ziół, pite 2 razy dziennie, rozszerzają naczynia krwionośne, a tym samym regulują pracę serca.

  • Jedz czosnek

Spożywany regularnie czosnek obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko zawału serca czy wylewu krwi do mózgu. Czosnek zapobiega bowiem zaleganiu cholesterolu w ścianach tętnic i powstawaniu zakrzepów.

źródło: http://www.poradnikzdrowie.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Copyright © 2015 scan-city.pl